Door Onno “Berserk” Wieringa
Veel belangstelling voor de Harley's, in dit geval een Ultra Limited |
Informeel gezellig over motoren en auto's praten |
Porsche meets Harley-Davidson, een interessant initiatief laat ondernemers samenkomen.
Presentatoren Ellen en Geert vroegen de heren het hemd van het lijf |
In het Porsche Centrum Twente werden afegelopen week de gasten ’s avonds hartelijk ontvangen. Het doel van deze avond? Netwerken, zoals dat tegenwoordig zo mooi heet. Op initiatief van Harley-Davidson Dealer Oude Monnink Motors en Porsche Centrum Twente werd een avond georganiseerd voor en door ondernemers, met als rode draad H-D, Porsche en de emoties die beide merken oproepen. Ondernemers Richard Oude Monnink, Edwin Lammertink (Porsche Centrum Twente) en Leo de Haas van het gelijknamige bedrijf Leo de Haas Producties vertelden geamuseerd over hun eigen ondernemerservaringen; de beginjaren, hoe zij er toe kwamen om hun bedrijven op te zetten, de successen en hoe zij nu hun bedrijven zo goed mogelijk proberen te managen.
v.l.n.r. Richard Oude Monnink (H-D) Edwin Lammertink (Porsche) en Leo de Haas (Blik op de weg) |
Leo de Haas, de bekende presentator en maker van het populaire Tv-programma ‘Blik op de weg’ vertelde zijn verhaal over Blik op de weg; over het ontstaan van het programma en hoe alles tot stand komt wat wij op tv mogen zien. Leo de Haas is zelf gepassioneerd H-D rijder en Porsche-fanaat, en weet dus als geen ander wat het is om bij dit soort voertuigen de emotie en de beleving te ervaren. Richard Oude Monnink vertelt enthousiast over zijn Harley-Davidson dealerschap, een zaak die al vanaf 1966 bestaat en sinds 1974 H-D’s verkoopt. Edwin vertelt lachend over zijn ‘geknutsel in een oud schuurtje’ waar het slechts tien jaar geleden mee begon en hoe ver hij nu door liefde voor het merk Porsche, goed ondernemerschap en hard werken is gekomen. Ruim een uur lang werden de drie ondernemers onder een pittig vragenvuur gehouden door de presentatoren Ellen en Geert en het publiek. Doorspekt met humor en vergezeld met anekdotes vertelden de heren met plezier over ‘hun merkbeleving’ en beantwoordden de vaak lastige vragen vanuit het publiek.
Veel humor en leuke anekdotes, interessante verhalen en goede tips maakten deze avond dik de moeite waard |
In de pauze werd informeel kennisgemaakt en werden businesscontacten vernieuwd en nieuwe gelegd. Met een hapje en een drankje, struikelend over Harley’s en Porsches was het leuk te zien hoe de Porschisten de H-D’s bekeken en informatie aan de Harleyrijders vroegen en omgekeerd. Iedereen was het er over eens; beide merken hebben een lange, roemruchte geschiedenis en kennen een grote schare echte liefhebbers. Bovendien hebben beide merken al vaker in het verleden samengewerkt, zo hielp Porsche begin tachtiger jaren met de ontwikkeling van het H-D Evolution motorblok en ook bij het V-Rod blok had Porsche een Dicke Finger in de Amerikaanse pap. De Boxermotor waar Porsche bekend mee werd is tenslotte ook luchtgekoeld!Na de pauze werden de deelnemers van het Porsche meets Harley-Davidson evenement aangenaam vermaakt met hilarische beelden van Porsche en Harley rijders uit de archieven van Blik op de weg.
Limited Edition Porsche voor de deur bij Porsche Centrum Twente |
Uiteraard was ik op de motor |
Porsche liefhebbers met Harley enthousiastelingen in gesprek |
De ruim honderd deelnemers waren het unaniem eens; het was een gezellige, leerzame ervaring die iedereen zeer plezierig vond. Een leuk initiatief, wat goede contacten opleverde en waar de ondernemers met een glimlach op het gezicht aan terug zullen denken!
Richard, Leo en Edwin, bedankt voor dit goede initiatief! |
Met hartelijke dank aan Richard Oude Monnink (Oude Monnink Motors Harley-Davidson), Edwin Lammertink (Porsche Centrum Twente) en Leo de Haas van het gelijknamige bedrijf Leo de Haas Producties